dinsdag 24 maart 2015

Oniologie

Oniologie
Wat is oniologie?
3 grote uien
Een pak schelpjes-macaroni
Een blikje tomatenpuree
300 gram gekookte ham
peper en zout naar smaak

Snij de bos uien in kleine stukjes van maximaal een halve centimeter en maak ze netjes schoon.
Je zet een pan met ruim kokend water op en maakt het aan de kook. Vervolgens doe je de macaroni in de pan met ruim kokend water. Daarna gaan de ham en het blikje tomatenpuree er in. Vervolgens op laag vuur een aantal keer omscheppen. Kooktijd ongeveer 9 minuten, niet te lang laten droogkoken.
Dit is het recept voor overheerlijke macaroni. Je kunt in plaats van ham ook gehakt of gepelde garnalen nemen.

Voordat ik dit recept heb geschreven, was ik een voorstander van de oniologie, oftewel, de uienleer. Het is irrationeel, net als het christendom, katholicisme, judaisme of islam.
In principe mag ik een fanatiekeling worden in de oniologie, want de oniologie is, ookal irrationeel, behoorlijk smaakvol, zeker als er genoeg peper en zout wordt toegevoegd. Als ik zou willen kan ik een oniologie-school stichten in plaats van een basisschool, christelijke of islamitische school. Als ik fanatiek genoeg ben en hysterisch "Macaroni is groot" schreeuw als een baardaap, krijg ik misschien zelfs subsidie van het Rijk voor mijn oniologie-school. En mijn oniologieleer mag niet gekwetst worden! Ookal is de oniologie pluralistisch (twee keer ruim kokend), de naam van de Heilige Macaroni mag niet worden geschoffeerd en zijn beeltenis ZEKER niet worden nagetekend!! Anders word ik gekwetst als oniologist en ben jij nu een racist als je het al niet was, want je kan het respect voor mijn Heilige Macaroni niet eens opbrengen. Ik zou over jou een Fatwa moeten uitbrengen als je nog steeds mijn Heilige Macaroni belachelijk maakt.

De oniologie heeft verschillende stromingen. De vegetarische stroming heeft in tegenstelling tot de koeienvlees of garnaalstroming, wat minder smaak, maar als je aroma-kruiden erbij doet, is het nog wel te verteren. De vegetarische oniologie-leer zegt dat de mensen ALLEEN maar van de Heilige Macaroni afstammen, maar dat waag ik te betwijfelen. De mensen stammen toch af van de apen? De evolutieleer is er niet voor niets en heeft overweldigend bewijs ervoor. Hoe dat nou precies werkt daar blijven we het antwoord nog schuldig op, maar het creationisme, intelligent design, irreducible complexity, katholicisme of islam heeft net zoveel antwoorden als de oniologie..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten